onsdag 20 januari 2010

Köpeavtal och husesyn

Idag efter jobbet kom Patrick och Robban ut till mitt jobb och så for vi ner till Norrfjärden för att titta på ett hus som Robban nyss byggt. Tanken var att vi skulle få en liten känsla av hur takvåningen kändes och kolla lite på takvinkeln. Men jag vet inte om jag blev så mycket klokare!! :D
Så sjukt mycket att tänka på! Vilken takvinkel vill vi ha? Ska vi ha 2.50 i takhöjd nere? Hur högt ska hela huset få bli?
Fasen, egentligen skulle vi behöva mäta på en Villa Nybro från Smålandsvillan för att få ut lite mått! Det huset har man ju varit in i och fått en känsla av.... Undra vilket som är bäst: Att smyga på natten och mäta eller på dagtid då de förhoppningsvis är på jobbet!?? :D

Robbans husbygge nere i Norrfjärden som vi var och kikade på.

Efter att vi kollat på huset for jag å Patrick tillbaka på mitt jobb och skissade lite på huset. Då blev vi ÄNNU snurrigare (om det ens går). Då lyckade vi inte besluta ett skit om takvinkel eller höjd... Tror jag måste sätta mig i helgen i lugn och ro och skissa...
Sen var det snabbt iväg till Matfors till Pecka och Katarina för att skriva på köpeavtalet på marken!! Shit nu börjar det ju hända grejjer och det pirrar faktiskt till i magen för nu är det helt plötsligt verklighet!! :D
Ska eventuellt på banken på fredag och fixa lånet för tomten på 250.000 kronor + 15.000 för avstyckningen. (extraslant som vi lägger bara för att få till avstyckningen fortare. Annars hade vi varit tvungen att vänta tills Pecka fått en köpare på andra tomten också för att stycka av de båda samtidigt då de blev mycket billigare)

Nu börjar resan mot skuldsättning! ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar