söndag 25 april 2010

Inspirationshelg

I helgen har det varit mycket hustänk. I lördags for vi först på Fresks och kikade på lite kök, badrum och golv. På badrumsavdelningen klev Patrick in i en utställningsdusch med glasdörrar och när han sen vände sig om och skulle gå ut så såg han inte glasväggen och gick rakt in i den! Jäddrar vad det small till! Jag trodde jag skulle kissa på mig av skratt! Blev så där i slowmotion när man ser hur ansiktet sitter fastklistrad mot rutan! :D
När skrattanfallet lagt sig tog vi oss till golvavdelningen och där hittade vi golvet som vi funderar på. Och det var MYCKET billigare än vad vi kalkylerat på, typ 150 kr/m! YES! Blir många tusenlappar på våra kvadrat...

Patrick står och räknar ut hur mycket vi skulle spara mot för våran kalkyl :)


Sen for vi till GolvEttan en sväng som hade öppethelg. Där visade Henka oss ett nytt typ av underlag som man lägger golvet på som gör att det inte blir lika högt ljud från golvet. Var faktiskt en jäkla skillnad! MEN då kostar ju det betydligt mer än de gamla underlaget som man brukar haft. Jahopp. Det man tjänar in på det ena äts snabbt upp av nått annat! Typiskt!
Efter det for vi in på HiFi klubben och kollade ljudsystem. Vi vill ju ha inbyggda högtalare i kök/vardagsrum samt i båda badrummen där man kan styra musiken på nått bra sätt. Så nu kollade vi vidare på Sonos system som vi nog bestämt oss för efter besöker på HiFi. Med systemet kan man spela olika musik i vardera rum eller välja att köra samma. Kör från en hårdisk där man laddat in massa låtar eller köra från nån radiostation på nätet. Allt styr man enkelt på en liten dosa, helt trådlöst!

Grundpaketet från Sonos. Högtalarna köps separat.

Sen idag gick vi på en promenad med Hellen, Henka och Oscar bort till tomten. En jäkla leråker är det nu!

Diket som Bergman grävt på vardera sidorna av tomten

Henrik och Patrick står och klurar...

Oscar letar råttan som vi såg i snöhögen. Trevligt att husdjuren redan hittat till oss! ;)

Sen snabbade vi oss iväg på vårmässan på Gärde. Där pratade vi lite med Torbjörn på Wiiks bygg om fönster. Träffade Tony på Zento och pratade om lite lamellgardiner och hur det blir på sneda fönster. Och sen plockade jag på mig MASSOR med kataloger om trädgård, stensättning, fönster och köpte 7 inredningstidningar för 60 kronor! Vilket kap! Så nu har jag kvällsläsning för ett tag framöver! :D

2 kommentarer:

  1. Jag kunde inte hålla mig, jag åkte fel väg hem bara för att se vart ni ska bygga :-P
    Väldigt fint läge =)

    Trädgård har du ju min brorsa, han jobbade som trädgårdsmästare i Stockholm, hahaha.

    SvaraRadera
  2. Hahaha snacka om omväg! :D Men du har väl ganska mycket tid över ändå nu så det kvittar väl! :)

    Ja men kanon! Vi får hyra in Marcus nån månad! Då borde vi ju till och med få släktrabatt! :P

    SvaraRadera