fredag 30 juli 2010

Nu börjar huset få väggar!

Igår kväll for vi och kollade på tomten en sväng och nu har grabbarna lagt klart kantbalkarna för garaget också plus att nästan all frigolit är på plats på husgrunden. Dessutom har dom börjat lagt dit avloppsrören. Dock är det mig det hänger på nu då jag måste rita ut exakt var rören ska komma upp i köket så de inte hamnar fel. MEN då måste jag först rita klart allt i köket så att vi känner oss nöjda... Stressigt och klurigt! :)

Patrick kollar av garaget.

Avloppsrören i husplattan. Här ser man den högra brunnen som ska vara under diskbänken i tvättstugan och den vänstra som är för duschen på toaletten, plus att det är draget bort mot köket med avaktan på min ritning...

-------------------------------------------------------------------------

Sen jobbade jag min första dag idag efter tre veckors "semester". Den här sommaren har jag å Patrick verkligen gått om varandra och inte haft NÅN semester ihop. Han hade ju semester två veckor före mig och när jag slutade på min sista torsdag klockan 16.00 (våra veckor är ju torsdag till torsdag eftersom vi skickar tidningen då) så gick Patrick på jouren exakt då. Sen hade vi EN fredag ledig tillsammans och när han nu var ledig idag (eftersom han gick av sin andra jourveckan igår) då började jag att jobba igen. SURT!
Iallafall så satt jag och ritade på nya badrumsfönster på lunchen och kom faktiskt fram till en bra lösning som till och med kändes MYCKET bättre än det förra! Skönt!
Sen efter jobbet for jag upp och mötte upp Patrick och Ante på Nobero för att måla igen och titta på väggarna som snickarna hunnit spika ihop till huset!! :D

De nya badrumsfönsterna blir nu 70x160 istället och så blir det fyra stycken med två öppningsbara i mitten.


Här sågas det och snickras det för fullt. Jag kunde knappt släppa ögonen från deras arbete och frågade ständigt vad dom gjorde och hur dom visste hur de skulle göra etc. :D
Sen frågade Pierre (han till vänster) om jag hade mycket beslutsångest och berättade om vad Göte sagt när Robban ringt och sa att jag ändrat fönstermåtten igen efter att han åkt från tomten och ut till dom med ritningarna i onsdags. "Va, har hon lyckats ändrat sig under den här korta tiden då jag tog mig hit ut!?" hehe

Som sagt, Granell & Bergström Bygg är ett sjujäkla bra företag med ett gryymt tålamod!!!! :D


Patrick sitter och vilar i ett av fönsterna på våran husvägg!! Bakom dessa två står det två till block och totalt kommer det bli över 20 block!!

Här ser ni vart väggarna hör hemma. Dock något halverade. De gå ju inte att göra hela sektioner då de blir så sjukt tunga då.


Sen blev det mera målning igen. Men idag hade vi inte bara sällskap utav hundarna som springer där och av Ante utan även av två små svart möss. Skit söta! Jag kunde nästan inte koncentrera mig på målningen utan sprang och försökte leta rätta på dem hela tiden! :)

Ante ville inte vara med på bild.

Men serrö det går jag inte med på så han kom inte undan!
Alla ska vara med på bild och jag ger mig inte förrän jag fått en! :D

----------------------------------------------------------------------

I morgon åker vi upp till Umeå för forsränning hela dagen och övernattning så tyvärr blir det inge gjort med allt planerande på huset i helgen. Känner mig liiite stressad över det faktiskt.... Men men, man måste väl tänka på annat ibland också även om det är svårt just nu! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar