torsdag 19 augusti 2010

Nu har vi plattor!

I onsdags for jag ut till tomten på lunchen för att kolla när de skulle gjuta plattorna, men tyvärr kom jag för sent då de hade varit klar redan vi halv elva! Men roligt att se iallafall. Göte var kvar på plats då han skulle slipa garageplattan när betongen började "brinna". Han frågade om jag inte såg NU då hur stor husplattan är! Men icke! "Nä jag tycker fortfarande den ser liten ut" sa jag och då skakade han bara på huvudet och skrattade! :D
Ska man göra nått ska man göra det ordentligt. Så varför då göra en liten platta!? ;)

Den lilla stora husplattan.

Den lilla stora garageplattan.

Göte känner efter om betongen är redo för slipning.

Två stenar på garageplattan som håller avloppsbrunnen nere så den inte flyter upp.

Kantbalken på plats vid garageinfarten som Patrick fixade med i tisdags.

Fullt med betong!

Göte slipar garageplattan. Är bara den som slipas eftersom betongen ligger synlig i garaget så då är det ju viktigt att den har en plan och fin yta.

Mackapären han använde! :D

--------------------------------------------------------------------------------

Sen fick vi även den första delräkningen från Göte idag. Så nu har vi den, plus grävräkningen, takstolsräkningen och pumpstationsräkningen att betala den här månaden. Räknade ihop allt och ringde Marianne på banken och bad henne släppa på nästan en halv miljon kronor till detta! Fatta vad pengar man har att göra med! Sjuuukt egentligen. Man fattar ju inte riktigt hur mycket det är när det bara är massa siffror på några papper och en dataskärm. Skulle vi ha fått en halv miljon kronor i en portfölj skulle jag fått storhetsvansinne! :D Sagt upp mig och stuckit utomlands... (Fast jag skulle nog ha kommit tillbaka efter en vecka för att jag längtade hem så mycket och fick sen krypa tillbaka till chefen och be om att få tillbaka jobbet! hehe) Så lika bra att det bara är en massa siffror på en dataskärm! :D

I morgon är vi båda lediga så då ska vi ut på IKEA och kolla köket ordentligt, leta ytterdörrar, kolla på garageportar, kolla på vitvaror, kanske måla och massa annat!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar