måndag 17 januari 2011

Trapp...

Ja i fredags så fick vi äntligen våran trapp som vi beställt! Såg precis ut så som jag tänkt mig.. förutom:
• den vita kanten som är lämnad efter tre trappsteg upp mot platån, ska ju vara svart heltäckt allting.
• infästningen efter sista trappsteget på övervåningen
• avslutet på de vita träbalkarna underifrån vid infästningen mot taket

Så nu måste jag ta tag i och ringa trappnissen. Gruuuvar mig nåt så kopiöst! HATAR att ringa och klaga och tycker synd om människorna, samtidigt som jag är livrädd att de ska få taggarna utåt på en gång så att man ska bli osams. Skulle ha ringt idag men nu har jag gruvat mig för länge så att han gått hem, får göra ett nytt försök imorgon igen.... Ge mig styrka och mod! :D

Svart och vitt. Vitt och svart. Här lär man ju få torka damm några gånger i veckan, eller om dagen. Men fiiiint är det!

Svartlaserat och lackat. Tanken är ju att köket kommer att gå i samma stil. Typ. Kanske. Ungefär. Den som lever får se. Köket är ju en pågående oändlig följetång...

Trappen ovanifrån. På detta blir det räcke i aluminium eller stål eller vad det nu heter. Var ju tänkt att vi skulle ha infällnadsspottar i väggen vid trappstegen. Hade tyvärr inte räknat med att trappen skulle gå över hallen så att det blev en glugg samt golvåsen som går förbi. Så nu har vi fått bojkottat den idén och istället blir det nog några cylinderlampor "up and down-lights" längs väggen.

Har äntligen bestämt oss för taklist också! Långa Fredde håller upp listen så att vi kan se och som vi nu bestämt oss för. Skugglist var namnet.

Sovrummet nere har fått sig en omgång färg också. Vitt, vitt, vitt. Skiter som sagt i tapeter i det här första skedet. Har liiite andra saker att tänka på för tillfället.

Jordvärmepumpen håller på att installeras. En jäddra massa slangar och rör blir det. Mer än jag beräknat med då mitt "städskåp" bara krymper och krymper. (hade tänkt att ha det framför rören) Som det ser ut nu så blir det bara ett rent "rörskåp". Skit skulle man kunna säga om det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar