söndag 27 mars 2011

Första flyttlaset klart!

Phju! I fredags lånade Patrick hem en sprinter så att vi skulle kunna börja flytta i helgen. Men eftersom jag absolut kände att jag måste fota lägenheten innan vi börjar flytta (alltid ute i sista minuten) så spenderade jag hela fredagkväll till att städa, plocka och fota medan Patrick var på en välförtjänad afterwork med jobbet.
Men så kom då lördagen och jag gjorde mig snabbt i ordning och drog ner på stan för att uträtta några ärenden medan Patrick vilade upp sig efter gårdagens festligheter. Därefter satte vi igång att riva, packa och flytta. Hans kom även hit och hjälpte Patrick att bära alla grejjer. Jäklar vad otymplig man känner sig nu. Även om man försöker bära en lätt kartong så är ju liksom ändå magen i vägen :) Att även packa ner i kartonger som står på golvet är en pers då hela magen trycks ihop varje gång man böjer sig ner för att lägga i något!
Sen ringde även syrran under dagen och hade lite halvpanik då hon, Malin och Lina skulle ut på kvällen men inte hade nånstans att vara innan. Så i och med de så fick brudarna ta sista festen i lägenheten, som var ganska så tom och stökig, men de verkade ha haft trevligt ändå! :)
 Flyttkaos i lägenheten ...

 ... till flyttkaos i huset. Här är det köket som är utspritt i hela huset.

En del av köksstommarna är på plats. Dock är den en hel del kvar att göra innan köket är klart.

 Patrick tar en liten paus i flyttandet.

Idag, söndag, hade jag även lite hjälp av systersonen Noel med att skruva ihop tv-bänken och att städa i huset. "Jag tycker ni har ett fint hus, och en fin trapp. Jag älskar svart. Därför tycker jag den är så fin." Fint betyg från den lille unge mannen :)

Badrummet förresten! Rörmokaren kopplade in toan och duschblandaren i fredags.

Jag kan stå huuur länge som helst i badrummet och bara titta på detta kakel, som heter Antares och är ett metallickakel i svart/brun nyans.
Jag verkligen älskar det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar