måndag 12 september 2011

Rastlös och nytt i fönstret

Idag har jag varit sjuuukt rastlös!! Det här med att vara en hemmafru skulle jag aldrig palla!! Händer ju liksom ingenting och allt går på halvfart hela dagarna. Kan ju inte hälsa på folk varenda dag heller, blir ju trisst det å i längden att bara dricka kaffe hos folk hela tiden! :) Äääälskar att man får så mycket tid med Mirah och vill inte vara ifrån henne en minut men det är det här tempot, den osociala biten och att man inte får kreera och tänka med hjärnan som ja inte pallar! Saknar faktiskt jobbet oerhört. Känner nästan att jag blir lite avis när jag ser att mina kollegor ska iväg på lunch tillsammans, eller när de sitter och snickrar på en bilaga... Skulle faktiskt kunna tänka mig att jobba två-tre dagar i veckan så att man kanske uppskattar mer att vara hemma och hinner då även få den sociala biten. Det skulle vara perfekt...

Idag på eftermiddagen for iaf jag, Mirah och Anna ut till Birsta och IKEA en sväng. Där blev det inhandling av nya blommor till panoramafönsterna och två ramar där vi kan sätta in foton på lillan. Denna gång ska jag försöka ta hand om blommorna lite bättre än sist så nu har de redan fått vatten med växtnäring i! :)  (Sist började de ju vissna redan två dagar efter att jag köpt hem dem...) Är även en helt ny sort denna gång så förhoppningsvis är dessa lättare att sköta. Fint som sjutton blev det iaf. Är lite för mörkt för att fota nu men ska fixa det och lägga ut en riktig bild på dem sen!

Denna sort blev det till fönstret.


Dessa ramar blev det. En av varje och allt från IKEA.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar