fredag 14 oktober 2011

Kakel

Idag var vi på Eurokakel och hämtade hem allt kakel till badrummet uppe! Blir samma kakel uppe som nere i badrummet fast större plattor. 30x60 tror jag plattorna är. I början på november ska det iaf börja kaklas uppe. Längtar sååå mycket att få ställa badkaret på plats å få bada! Alltså jag längtar sjuuukt mycket efter att få bada. Tänk att få gå upp, slå på lugn musik i högtalarna, tända massa ljus och lägga sig i badkaret under massa skum och sedan bara vara. Nä nu längtar jag ännu mer sen jag skrev det där.... typiskt!


Här var det överlass som heter duga. Stort badrum = mycket kakel = dyrt = tungt. Ja här fanns det ju bara ett plus såg jag, det stora badrummet, de andra hade vi ju kunnat stryka... :)
Som tur var fanns ingen farbror polis ute efter vägarna när detta fraktades hem...

--------------------------------------------------------------------------------

Annars så har vi lite sjukstuga här hemma. På kvällen i onsdags så började Mirah att låta snorig och hade problem att sova. Ganska fort eskalerade snorandet och hon och jag fick därför sova i soffan den natten. Dels för att det var lättare för henne att sova i mer upprätt läge i soffan och dels för att P skulle få sova i lugn och ro. Fram till två på natten var hon orolig och hade det bökigt med andningen på grund av allt snor och vid två vaknade hon till riktigt och blev vaken nån timme. Sen var det till och från hela resterande natten. Men jag ska ABSOLUT INTE klaga för detta var den första relativt vakna natten jag haft sen Mirah föddes så jag är riktigt bortskämd! Sen igår fick hon feber under dagen, 38,4 i temp men sen på kvällen gick den över igen. Är fortfarande snorigt men hon är mycket piggare! Nu återstår väl bara att se om jag å Patrick klarar oss. Med tanke på alla nysningar, allt snor och allt saliv av traktorkörande (hon gör konstant typ pruppljud/traktorljud med läpparna så att salivet bara sprutar ur munnen) som vi fått i ansiktet så måste vi vara gjorda av stål om vi klarar oss från denna förkylning! :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar