torsdag 20 oktober 2011

Utemöbeln på plats!

Igår kom stora DHL-bilen och lastade av våran nya utemöbel. Börjar nu till och med bli tjenis med lastbilskillen då vi hunnit få x-antal varor hemkörda av honom. Så idag har jag iallafall roat mig med att packa upp allt ur kartongerna för att se så allt är med och att det ser okej ut. Och guuud så bra det blev när jag ställde upp möbeln på altanen! Nu längtar jag redan till nästa sommar!! :)

Än finns det plats kvar på altanen...

Möbeln var mycket finare än jag hade förväntat mig iallafall. Vet ju aldrig hur kuddar och dynor är i stoppningen eller hur sittkomforten är när man inte har kunnat provsitta men denna var hur bra som helst. Tjocka dynor och kuddar och en väldigt sittvänlig möbel! Orkade dock inte lägga upp alla dynor, ena sidebordet och glasskivorna.

Här kommer vi sitta måååånga timmar till sommaren och dricka godrinkar och känna lugnet när vi tittar ut över vattnet!

---------------------------------------------------------------------

Annars så är det fortfarande sjukstuga här hemma. Mirah lyckades ju smitta ner mig så i lördags låg jag helt däckad, orkeslös och förkyld. Som tur var piggnade jag på mig snabbt och var mycket piggare redan på söndagen men Mirah är fortfarande väldigt snorig, rosslig och hostig av allt slem. Jobbigt att ligga och lyssna på när hon andas och man hör hur jobbigt hon har det... Har iaf varit på hemmaplan och inomhus mest hela veckan nu för att hon ska bli bättre men shiiiit vad långtråkigt det är! Kryper snart ur skinnet tror jag... men imorr´n tror ja faktiskt att vi ska försöka pallra oss iväg till Birsta en sväng. Måste verkligen köpa lite nya kläder till Mirah som börjat växa ur det mesta hon har! Och mestadels växer hon ur det på bredden just nu, hehe. Hon har blivit en riktig liten michelinare med mååånga veck på låren, dubbelhaka och stooora äppelkinder! Ja ingen behöver ju betvivla att hon får mat iallafall! :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar