söndag 27 november 2011

1:a advent

SNÖ!! Det kunde verkligen inte blivit en bättre 1:a advent! Trodde verkligen vi skulle på fira dagen med grön gräsmatta, men icke! Julmusik strömmade hur högtalarna, ljusstakar och julstjärnor lyste så fint i fönsterna, snön dalade ner utanför, brasan var tänd inne och hela familjen myste på vid frukostbordet i morse. Efter frukosten plockade vi sedan ihop och klädde på oss för att ta en promenad bort till Lucksta. BIG MISSTAKE! Tung, blöt snö resulterade att det var ooomöjligt att ta sig fram med Mirahs vagn. Tog oss bort till kyrkan men sen fick vi vända. Tog sen bilen bort till Margaretha och Hans för en fika istället och efter det for vi på ICA för att handla lite ingredienser för mitt pepparkakshusbak. Eftermiddagen/kvällen har vi sedan myst på hemma med bak, plock och mys. Jag har ju gett mig på att försöka göra en replika på vårat hus i ett pepparkakshus! Fråga mig inte varför jag ALLTID ska krånga till det! Har nu hållt på i tiiimmar men är fortfarande långt i från klar... Fortsättning följer imorgon! 

Tända ljus vid frukostbordet och julmusik i bakgrunden!

Brasan var tänd och sprakade härligt bredvid oss.

Tillbaka efter den korta promenaden. Viiiitt var det här! :)

Mirah myste i vagnen...

... och var fascinerad över snön. Hennes första snöupplevelse! :)

--------------------------------------------------------

Badrummet är nu heelt färdigkaklar iallafall. Ska lägga upp bilder så fort jag får tid. Den här veckan har jag haft fullt upp så jag har inte hunnit.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar