onsdag 7 december 2011

Besiktningsman, livskvalitet och tristess...

Här hemma tar vi det lite piano fortfarande. Mirahs förkylning är långlivad och vägrar ge med sig!! Dagens händelse blir trippen in till Matfors, apoteket och hämtningen av granris hos mammsen. Wow! Men nu ikväll slängde jag i Mirah i badet och bäddade rent i hennes säng så nu hoppas jag att jag "städat" bort alla baciller från henne så att hon blir frisk! På kvällskvisten har P varit å grejjat med nån bil och jag har haft dubbla Sjöströms hos mig. En Ante i garaget och en Marcus i soffan för lite skitsnack. Så efter en trevlig kväll är det dags att natta. Men här kommer de senaste dagarna lite kortfattat.

FREDAG: Patrick var på julbord med jobbet så då passade jag å Mirah på att träffa Anna för att handla och  förbereda för lördagens vinprovning. Blev kvar hos Anna och Fredde på kvällen för lite kinamat och idol på tv:n.

LÖRDAG: Tog det lugnt inne hela dagen. Sedan skjutsade Patrick och Mirah in mig till Anna där hon och jag tog emot och körde igång med vårat nya vinprovningssällskap! Så vid 17.30 tog vi emot 6 tjejer som numera ingår i det nystartade Donne e Vino sällskapet! Svinroligt gäng och vi hade det sååå trevligt! Provade fyra viner och åt en supergod trerättersmiddag som Anna gjort!
Återkommer mer om Donne e Vino när jag hämtat hem kameran från Anna.

SÖNDAG: Mådde faktiskt bra! De ni! Men dagen tillbringades ändock inomhus, mestadels i soffan. Skönt!

MÅNDAG: Jag å syrran har halkat efter i den livsviktiga serien Desperate Housewives så i måndags kom först hon hit och så tittade vi på ett gammalt avsnitt på datorn här och sedan begav vi oss till henne för att kolla in de två senaste som hon hade inspelat hemma. Åter igen en slappardag.

TISDAG: I tisdags kom en besiktningsman hit för att besikta huset. Frågade lite frågor om hur bygget gått till, vilka som gjort vad och gick sen runt och kollade. Det visade sig ganska fort att vi saknar slutbevis från alla hantverkare som man måste ha tydligen. Hade vi ingen aning om! Och så var det några småsaker, mestadels som vi påpekade, så nu väntar vi bara på besiktningsmannens papper så att vi kan kontakta våra hantverkare för respektive papper och småfix. Skönt att ha det gjort!
Efter det for jag och Mirah bort till Helen en stund och vid 15.00 klädde vi på oss och gick upp på berget i Lucksta där hennes svärisar fixat brasa, hamburgare, dricka och kaffe! Ringde även med mina svärisar så vi var ett helt gäng där på berget. Sjuukt mysigt var det och utsikten över hela Lucksta och sjön Marmen gjorde det ju knappast sämre!

Här snackar vi livskvalitet! Varför är man inte bättre på att göra sånnt här, spontant, på en vardag liksom. Varför!? Skärpning!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar