söndag 15 januari 2012

Helgen...

Här i Speckstahuset har vi haft långhelg. Älskar att Patrick är ledig var fjärde och femte fredag från jobbet för helgerna känns sååå mycket längre de gångerna! Festade till det och gjorde ädelostfyllda pannbiffar, hasselbackspotatis och trattkantarelsås till middag på torsdagskvällen för att fira in helgen.
Fredagen spenderade jag sedan i stan med en långlunch och massa "ta igen surr" med Alexandra och avslutade den med att följa med upp på jobbet och snacka lite mer med alla kollegor. Guuud jag ville aldrig gå hem. Älskar verkligen mina jobbarkompisar!! Under tiden passade Patrick och Mirah på att ha pappa-dottermys hemma hela dagen. På kvällen slängde jag sedan ihop en liten pastamiddag innan vi begav oss till Matfors för att hälsa på Petta och Helena i deras nya hus! En mycket trevlig kväll! Äääälskar vårat nyårslöfte att vi ska ta tag i och hälsa på alla våra vänner mycket oftare. Är ju alltid huuur trevligt som helst när man äntligen tar sig iväg.
Igår var vi däremot hemma men i gott sällskap av Anna och Fredde. Kvällen bestod kort och gott av räkfrossa, vin och spel på bland annat det gamla hederliga Nintendo 8-bitar. En myyyycket trevlig lördagkväll!

Fasen, jag har börjat gå banans i köket. Det kliar i fingrarna och jag bara längtar till att få försöka laga goda middagar, lägga upp fint, duka fint, dricka gott till umgås med härliga vänner. Det är inte alltid det blir gott eller för den delen snyggt, men det är iallafall bra mycket roligare att äta när man försökt och dels slipper gräva själv ur kastrullerna vid bordet. Sätter lite guldkant på tillvaron faktiskt.
I fredags slängde jag faktiskt ihop (när jag ska "slänga ihop nått" brukar det oftast resultera i något äckligt) en pasta med broccoli och blomkål i och till det stekte jag på paprika, rödlök och wokade grönsaker, slängde i lite grädde och sweet chilisås och på slutet blandade jag i räkor. Och dra på trissor så blev det himla gott! Med ett glas rött till så var jag i himmelriket! ;) hehe

Så här hittade jag Mirah i sängen under en sovstund i torsdags. Skönt.... nja... vig om inte annat! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar