måndag 2 januari 2012

Julafton 2011

Jo, jag överlevde faktiskt julen. Kollar man på bloggen så skulle man ju kunna tro annat... :)
Har ju hunnit hända några saker sen den 24 december, så som:

* Julafton
* Stormen Dagmar
* Fjällresa till Gräftåvallen
* Nyårsafton

Men eftersom stormen Dagmar gjorde hela Lucksta strömlöst dagen efter julafton, och våran internetstation utgår därifrån, så hade vi inget internet innan vi for till fjälls så jag har helt enkelt inte kunnat blogga! Så nu börjar jag från början med julaftonsdagen och slänger in en drös med bilder!

Morgonen började med en överraskning då Patrick smygit upp på natten och hängt upp en julstrumpa på Mirahs säng som innehöll ett paket både till mig och Mirah! Och jag som hade ojjat mig så på kvällen innan att jag glömt att köpa en julstrumpa till henne och ett morgonpaket. TUR att jag har världens bästa sambo som i smyg varit i väg och handlat och överraskade oss båda! Mirahs blick går ju inte att ta miste på när hon såg att något hängde på sängen nere i fotändan! haha

Mirah tyckte att snöret var roligast. Otippat! :)
I hennes paketen låg en färgglad leksaksskallra som såg ut som en giraff och i mitt paket låg det en bok. Så nu ska det läsas!

Påklädda och klara för julaftonsfirande!

Årets juldukning med äkta granris och julgranskulor på bordet.

Patrick fick lotten att steka prinskorven medan David höll honom sällskap.

Matdags. Tio personer blev vi runt matbordet. Jag, Patrick, Mirah, Mamma, Catrin, David, Levis, Noel, Margaretha och Hans var alla samlade hos oss i år!

Sjuukt mycket julklappar var det runt om granen! Är mååånga som inte syns på bilden.
Julgransstjärnan fick även en fin plats i år. Hann liksom inte med mig då jag skulle kapa toppen så då blev stjärnan kvar, liggandes på kvistarna nedanför. Fint! Om inte annat annorlunda! ;)

Sedan kom tomten! (Som i år fått en ljusare röst och var väääldigt lik en viss Anna-Lena)
Mirah blev himla nyfiken och tittade länge. Förmodligen ville hon mest bara få tag i det där vita skäggen och kanske smaka en tugga... :)

Grabbarna tyckte det gick långsamt för tomten så de hjälpte gärna till att tömma säcken!

Nä tomtemasker ser ju inte alls vidriga ut... Vars fasen är ögonen!! Konstigt att inte ungarna skriker rakt ut av skräck! Mirah verkade som sagt inte bry sig. Hon fick ju ett paket som hin kunde äta på. När jag skulle hjälpa henne att öppna blev hon vansinnig då jag tog bort hennes tuggpapper. Ja, barn i denna ålder kräver inte mycket.... :)

Början på bombnedslag var det här.

Mirah blev utmattad av tomten och paketutdelningen så hon somnade lagom till det var dags att öppna dem.

Mirahs paket från mamma och pappa. Undra vad det kan vara... ;)

När klapparna var öppna var det dags att vakna igen. Här provar hon sina nya sockar som hon fått av släktingen Marja i LasVegas. "My first Christmas" stog det på dem. Söta! :)

Med överskottsenergi till tusen ville det inte bli sängen förrän 22.30 för liten. Men vad gör väl det när det är julafton!

Patrick och jag brukar ju inte byta julklappar utan istället köpa något ilag till hemmet. Men i år hade vi båda köpt i smyg och det märks att vi varit i lag ett tag nu då vi i princip köpt samma typ av julklappar till varandra! Av mig fick han boken om Zlatan som han önskat sig och sällskapsspelet Sverigespelet som han tittat på. Och av honom fick jag en bok (kommer inte ihåg vad den heter nu) och ett Wii som jag önskat mig lääänge!! Blev så himla glad!
Var en underbar julafton med mååånga fina paket och sååå mysigt att fira här hemma i huset. Att man nu dessutom har en liten i huset gör ju dagen än mer speciell!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar