torsdag 5 januari 2012

Nu ska julen ut!

Idag har jag börjat städa undan julen här hemma. Men det är ju såååå tråkigt och tar sååååån tid! Varför är det ALLTID roligare att göra saker "innan" och så jäkla tråkigt "efter"?? Typ:
Roligt att plocka fram julen, tråkigt att städa bort den.
Roligt att laga en god middag, tråkigt att plocka undan efter den.
Roligt att gå på fest, tråkigt med baksmällan.
Roligt att köpa nått nytt, tråkigt att kolla på kontot sen.
Ja, det är väl bara att bita i det sura äpplet och ta tag i skiten. Bauhaus kommer iallafall inte få sälja någon mer gran till mig. Jävulskt dålig kvalitet i år då den dog snabbt, blev brungrå och började barra.

"Kungsgranen är framtagen enbart för att vara julgran och klara värmen och inte barra"
Jo men tjena...

Pepparkakshuset har fått gjort sitt. Får se om det återuppstår någon gång i framtiden...

Efter lite övertalan av kollegorna så blev jag ju även Pepparkakshusexpert i våran tidning för typ tre veckor sedan. En mycket fin titel som jag självklart skrivit in i CV:t! ;) 

Där fanns även en bild på huset så man kunde se likheten.

---------------------------------------------------------------

Sen har jag sovit som ett arsel inatt. Har en storsnarkare på höger sida om mig i sängen och en liten storsnarkare till vänster om mig. Och det är den lilla saken till vänster om mig som faktiskt snarkar värst! Trots att jag kliver upp och vänder på henne till olika håll så har hon snarkat. Hmmm. Är ju liksom lättare när det är den stora i huset som snarkar hårt. Då är det ju bara att köra en hård armbåge i sidan...

Iallafall så var jag tvungen att väcka Patrick strax före fem imorse. Vaknade av att jag kände mig iakttagen där i mörkret och när jag tittar upp så står lillmyran typ som på bilden ovan och bara tittar ner på en med sömniga stora ögon och nappen i munnen. Blev så full i skratt att jag väckte Patrick så han fick se. Sjuukt oemotståndlig! :)

Sen lär vi ju åka på att måsta köpa en sån där yberful skumgummihjälm till Mirah. Sedan hon lärde sig att ställa sig upp så gör hon inget annat. Idag har hon ställt sig upp vid babygymmet fyra gånger och lika ofta ramlat omkull och slagit huvudet i golvet. TROTS att jag bullat upp med alla gossedjur och filtar vi har i huset runt om henne så lyckas hon ramla utanför! Babygymmet står numera på köksbordet!

-------------------------------------------------------------

På kvällskvisten har jag sedan roat mig med att stripa Antes skotrar med dekalerna som jag designat till honom. Trots att det inte riktigt blev rätt orangefärg så blev slutresultatet gööörsnyggt! Är riktigt nöjd!

Saknar min gamla pärla när man står där och grejjar med hans skoter.

Nu kommer Ante vara snyggast på crossbanorna runt om i Sverige! ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar