måndag 30 januari 2012

Spenderarbyxorna på!

Ja här rullar dagarna på likt snöbollar i en brant backe. Äh fy fasen vilken dålig liknelse, men ja bju på den!
I torsdags slutade Patrick tidigare för vid lunch for vi och Anna å Fredde upp till Östersund för att hejja på Ante under SM-skotertävlingen i stadioncross.
I fredags var P ledig, men då jag var heeelt slut i kroppen så låg jag i sängen typ halva dagen innan det var dags för panikhandling då vi skulle ha syskonmiddag här med respektive. Lillbrorsan (sladdisen) har ju fyllt 18 så det skulle firas.
Lördagen bestod av promenader och lite bestyr här hemma. Avlutades med sovhäng. Skööönt!
I söndags fick vi lite främmande av Åsa och Viktor som är i husbyggartagen och ville kolla runt lite i våran koja. Mycket trevligt! Sedan blev det födelsedagskalas hos Tomas och Ida-Marie för att fira att Tomas blir ännu mera gubbe. Hela 32 år! ;)

Idag har P varit hemma från jobbet då han också känt sig krasslig i helgen och igår var slut som artist. Skönt att ha han hemma, fast roligare om han vore frisk också! ;) Själv passade jag på att åka iväg en snabbis då och uträtta lite ärenden och sprättade lite pengar då jag kunde härja fritt utan en liten i armvecket! :)

Höll på att frysa arslet av mig i Östersund. Sicket jäkla blåshål!! Tur Mirah var hemma med mormor...
Ante körde skitbra och slutade på en fin 7:e plats!

En liten exklusivare klocka bidde det till lillbrorsan. Hoppas han gillade den. Måste nog ta och kolla upp det förresten. En byrålåda-klocka vill vi ju inte att det ska bli... Måste messa honom imorrn! :)

Imorse var jag en exemplarisk hemmafru, oj nej, hemmasambo. Eftersom P är krasslig gjorde jag iordning en omellet (som blev sjuuukt god) och till det C-vitaminbombning med juice och kiwi. Blev mycket uppskattat!

Shoppingen idag bestod framförallt av grönt, i form av blommor.
Plantagen hade 50%  så då passade jag på. 

Och som vanlig tänker jag: "Ja men jag har ju sååå många krukor hemma så några sånna behöver ja inte köpa". Nä men tjena. EN kruka hade jag som passade. Bra där Marie!

Flervåningsfatet från BOOM fick även följa med hem. Fiiint!

Samt denna tvålpump till badrummet.

Förövrigt hade jag å P ett mycket givande samtal idag. Jag ringde hem till honom då jag stod på Plantagen och följande samtal ägde rum.
M - Hej, du står på Plantagen nu och har hittat en fin bordskandelaber. Vad tror du om att ha en sån på vedbänken? Eller ska vi köra på en blomma? Eller kanske båda?
P - Öhh inte vet jag. Ta det som blir bäst.
M - Ja men det är ju det jag inte vet. Vad tror du?
P - Hmm är inte sånna där kandelabrar dyra?
M - Mjoo den kostar ju 500 spänn. Men den är ju fin.
P - Jahopp. Ja men gör som du vill, du lyssnar ju aldrig på mig ändå.
M - Nä det är ju sant. Hej då!

Otroligt givande samtal.
Det blev förövrigt ingen kandelaber. Iallafall inte idag... ;)

-------------------------------------------------------

Nu säger vi godnatt!

Mirah valde att natta på mig ikväll och det finns ju inge mysigare!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar