onsdag 8 februari 2012

Dörrmatta, brandrök och sötnosar

Ja nu händer det saker för mammalediga Marie. I måndags var jag å Helen i Birsta heeeela dagen lång, shoppade loss, fikade och bara umgicks. En blandad kompott i kassarna fick jag med mig hem då det var allt från mat, Mirahkläder, inredning och nå krämer till mig.
I går blev det istället en heldag hos mammsen. Tog en långpromenad, käkade lunch, fikade och surrade. Är sååå glad att jag har både mamma och syrran i samma by och så nära. Mamma är ju sjukpensionär och hemma på dagarna och syrran jobbar ju inom vården och är också hon hemma var och varannan dag vilket är perfekt nu när man är hemma! Min skräck är om syrran skulle ha flyttat till en annan stad och man inte skulle kunna ha den kontakten man har idag eller om mamma skulle bo mycket längre ifrån så att det skulle vara mer besvärligt att åka "hem" när man vill bli ompysslad och krypa upp i hennes soffa! Hua. Mirah kommer ALDRIG få lämna Sundsvall. Kan som mest sträcka mig till att hon får flytta ut i en friggebod på gården när hon börjar bli sisådär en 30 bast! ;)
Idag har det däremot varit en riktig slappardag! Helen kom hit på förmiddagen och sen har vi bara druckit kaffe, käkat lunch, druckit mer kaffe och kollat på film. Så nu är vi laddade och taggade för dejt imorrn med Jeanette och Linda!

I söndags skar vi till och lade äääntligen in våran entrématta. Har haft den stående i garderoben x-antal månader nu... Men plötsligt händer det! ;)

Sen i måndagskväll skulle jag tända en brasa... Visste då inte att det vår århundradets lågtryck ute och att det just då blåste IN luft i kaminröret istället för UT. Det BOLMADE rök ur kaminen och hela jäddra kåkjäveln rökfylldes på sisådär en 30 sekunder!! Var som en dimma här inne och det stacks som attan i ögonen! Efter lite googlande dagen efter körde jag röksanering med kaffe. Lite kaffe här, och lite kaffe där och efter några timmar var rökdoften borta! Huuuur bra var inte det husmorsknepet då!!??

Lillmarodörskan har varit i farten igen... Hon draaas verkligen till hallen för att plundra skötväskan som finns där ute. Även kofforten med mössor och vantar plundras flitigt...

Mirah och Noel har kommit på ett nytt sätt att hänga med varandra. När Noel sitter i gåstolen och Mirah står bredvid kommer de i samma höjd och kan umgås. Idag utvärderade de Mirahs leksaker, småviskade om vilka pinsamma morsor de har och vem som har den tuffaste pappan och bestämde slutligen att de ska dejta imorgon igen. Men det är väl så när man är nykär, då vill man ju vara med varandra jämt! ;)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar