tisdag 21 februari 2012

Nytt i huset!

Igår var jag å mamma och shoppade i Birsta. Man måste ju se till att sätta sprätt på barnbidraget så fort som möjligt! ;) Nä men faktum var att vi fick ett bidrag till en kandelaber av mammsen i julklapp men jag har bara inte fått fingrarna ur att åka å köpa en. Men så fick vi hem ett rabatthäfte i brevlådan häromdagen, där det bland annat var 20 procent på Lagerhaus, där jag hittat kandelabern så då passade jag på att handla den nu! Sen att det råkade slinka ner ett par sommarshorts till Mirah också när vi ändå var där ute kan ju inte jag rå för... ;)

Hann med en härlig promenad i finvädret innan vi begav oss till Birsta. Så skönt ute att det till och med gick att ha keps! Snacka om vårkänslor!

 
Fint serru! Och blockljus kan man också ha i den om man vill. Och nu ser jag precis att jag ljuger också. 899 riksdaler gick den ju på i ordinarie pris. Ja, ja, har en känsla av att världen inte går under för det. Får iaf en provisorisk hedersplats i vardagsrummet i väntan på att badrumet uppe ska bli klart. Sedan får den flytta in där!

Mirahs nya sommaroutfit. Mormor kunde inte heller hålla plånboken i styr utan köpte den matchande tröjan till!

-----------------------------------------------------------

Sen i morse kom Jeanette, Algot och hunden Arven hit och hälsade på. Käkade frukost ihop medan Algot (2½ månader äldre än Mirah) och Mirah härjade. Sedan tog vi en lång promenad för att sedan även ta emot Linda och lilla Leo och fika här hemma allihop. En heldag i härliga vänners sällskap!
Kvällen avslutades med mysigt semelfika borta på Sjövägen med våra bästa!

Mirah var sjukt fascinerad av hunden Arven. Efter en stunds tystnad funderade jag på vart hon tagit vägen och hittade då henne ute i hallen. Där satt hon helt lugnt och bara tittade på den konstiga lurviga saken! :D Och snällare hund får man nog leta efter för hon rörde knappt en min när kidsen klängde på henne!

1 kommentar:

  1. Stod också och höll de shortsen men lyckades lägga tillbaka.. fast när jag ser dem nu ångrar jag mig. Irma vill ha lika! ;-)

    SvaraRadera