söndag 19 februari 2012

Snöras och klippeliklipp

Ja jäddrar i min låda vilka uppvaknanden jag fick inatt! BDOM, DOOM, BOOOM!! Det bara dånade i hela huset när snön rasade från taket och landade på marken och altanen. Tur man inte lider av hjärtproblem för annars hade det nog slagit frivolter 20 gånger om eller stannat på stört!
Puttrick skottade av bron och altanen innan han for iväg på jourjobb i morse och jag gav mig sedan på snöraset vid garaget. Moahahaha vilket skämt! Tror ni det var lätt!? Superkompakt blötsnö är inte att leka med. Hur mycket jag än tog i med mina dundermuckler kom ja ändå inte ner på backen och när ja skulle slunga iväg den stackars snö jag fått upp så följde ja liksom med på köpet då snöhelvittit satt kvar på spaden!! Jag gav helt sonika upp efter en sisådär 7 minuter. Nu längtar jag till våren.
Grejjade på lite inne sedan istället och på eftermiddagen for vi alla tre till Marcus och Julia på hennes 5-årskalas!

Snöfria tak var det här! Men usch å fy vad trisst allt ser ut nu. Och värre blir det när all snö smällt bort och allt bara blir grått, grått, grått...

Snöh#*%"#tet.

Upptäckte idag att mina thujor vid bron börjat bli bruna. Efter lite googlande verkar det som ja måste flytta dem till baksidan då de bränns sönder i vårsolen och inte kan få nå vatten än från sina frusna rötter. Åhh vad snyggt det kommer bli vid bron då...

Sen premiärklippte vi lilltösa idag! Har ju haft en hårtest mitt på huvvet sen starten av hennes karriär och nu var den så lång att den hängde ner i ögonen. Så idag for saxen fram och toffsen är självklart för evigt sparad!
(Se men inte röra gäller som vanligt på Mirahs alla bilder!)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar