torsdag 2 februari 2012

Vedbänk

Ja i helgen fick vi ett litet ryck här hemma och tog tag i några saker i huset. P har satt in luckorna till "minivinden" och till förrådet uppe och målat dem, samt satt in spottarna i badrummet uppe.
Själv fick jag ett infall och tog tag i väggen där den framtida vedbänken ska vara. Som det varit hittills så har vi bara haft en gammal vit byrå där som varit totalt malplacerad. Enbart ditställd för att fylla upp tomrummet någorlunda och för att vi ska kunna ha lite förvaring där. Uggly as hell och har spridit dåliga vibbar till resten av huset, typ. Så i väntan på att vi ska bygga vår egen vedbänk så fixade jag en provisorisk. Och shit så bra det blev. Tror ni Puttrick suckade liiite då jag började... "Men va ska du dra igång nu då...", " Det här kommer aldrig bli bra..." bla, bla, bla.... MEN i slutändan så flinar han alltid och tycker det blivit bra! I know him! ;)

Min gamla tavla som jag gjorde till lägenheten i stan passade perfekt på väggen ovanför.

Blev en heeelt ny vägg och helt plötsligt känns hemmet så mycket mer ombonat!
Tanken är att vi framöver ska platsbygga en vedbänk här som man då även kan sitta/ligga på.

Min gamla svarta tavla/klocka på 90x200cm kom åter till användning efter att ha stått i garaget bra många månader.

Här ser man min otroligt misspassande kruka. Är de inte för små så är de för låga.... Suck! 

Egendesignad cool lampa från svärmor.

Tror ni inte på fanken att P skulle vara där och nalla ved på en gång! Karlar begriper verkligen inte det här med inreding och prydnader! P har en förkärlek för att även städa undan saker och ting i mina prydnadsskålar och fat! Rätt som det är så ligger det pennor, plånböcker och nycklar m.m i ljusfaten och skålarna! Snyggt.... njaä...

Nya fatet från BOOM fick sin plats på vedbänken.

1 kommentar:

  1. jättefint!!! önskar jag kunde vara lika pysslig som du:-)

    SvaraRadera