lördag 31 mars 2012

Svunna tider...

... eller iaf från förra helgen. Datorn lever ju som sagt sitt egna liv så man får passa på att uppdatera när det funkar! :) Är du kanske en datanörd som sitter på en relativt ny Mac men känner att den redan blivit för gammal? Tveka inte att adoptera bort den till mig. Jag lovar att ta hand om den som mitt andra skötebarn. Jag vill så badly ha en Mac NU! Och kom precis på att jag måste spela på Lotto....

.....så, Lotto spelat. :)

Ja under veckan som gått så har det inte hänt så mycket. Utvändigt har vi grävt lite på baksidan och lagt ut lite fyllnadsmassor. Invändigt så var Leif från Ryds glas hit i tisdags och kollade in trappen så att vi kan beställa räcke. Blir ett rostfritt räcke från Marifix där. Och när han ändå var här passade vi på att mäta och beställa spegeln till badrummet. Så nu ska jag gå ut och se om jag kan få till nå färg på bräderna som ska sitta på väggen bakom. Har ju åkt på jordens dunderförkylning så jag får se hur många bräder jag orkar med. Just nu känns det som jag helst bara skulle vilja ligga i soffan hela dagen!

Jag körde grävare för första gången i mitt liv! Men attans så roligt det var, å svårt! Skulle upp med skopan men grävde ner, skulle dra emot men drog ifrån. Tog ett tag innan man fick kontroll över spakarna! Höll till å med på att köra skopan i huvet på Patrick! Tur det gick långsamt! haha Men lite svinn får man ju räkna med när man är nybörjare... ;)

Hushållsarbetet förra helgen i Huvén/Berglundfamiljen innebar att P körde traktor och drog fram jord medan jag grävde och drog ut det i slänten. Roligare än att diska kan ja lova! :D 

Vi har hunnit med att sola på altanen, jag å Mirah.

Och ätit lunch ute.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar