tisdag 17 april 2012

Aprilväder!

Snacka om att "aprilväder" gör skäl för sitt namn! I fredags och i söndags var det strålande sol ute och jag åt
frulle och drack morgonkaffet ute på altanen. I söndags kunde jag till å med sitta i bara t-shirt!
Idag däremot drog jag på mig dunjackan och mössan och gjorde vinterns snögubbe, som jag inte han med i vintras....
Nä nu vill jag faktiskt ha vår, bara backar och ogrusade asfaltsvägar!

I fredags såg det ut så här på altanen.

Mirah, som fortfarande var lite medtagen efter sin magsjuka, var gossesjuk och vilade hos mig medan jag solade. Världens mysigaste stund!

Men då och då hörde och såg hon fåglarna, studsade upp och började gasta "piiiipiii, piiiipiiii" samtidigt som hon skrattade och studsade av glädje. Är det något hon verkligen älskar nu så är det fåglar (piiiiipiiiii) och hundar (Vovve). Hon blir heeeelt galen och till sig. Tur farfar ska köpa en vovve snart! ;)

Och idag såg det ut såhär! Snacka om kontraster! Och det har snöat hela dagen så nu ligger det nästan en decimeter snö ute!
Har även haft systersonen Noel här i två dagar då syrran jobbat och dagis haft planeringsdagar. Så igår bakade vi bullar och idag var vi ner en sväng till vattnet innan vi försökte dra upp lite ris till majbrasan.

Snögubbe, alias Scaniagubbe, då vi letade fram Patricks jobbmössa och några muttrar i garaget som fick stå för utsmyckningen! Fin va!? :)

Sen har kusinerna roat varandra i dagarna två. Mirah har verkligen uppskattat sällskapet då hon hängt efter Noel som en svans, och även lyckats nypa och klösa honom en del förståss. Och så fort Mirah sovit har Noel börjat fråga om hon inte ska vakna snart.
Att han dessutom vill pussas med henne då och då och spontant säger att han älskar henne, ja då kan man ju inte göra annat än att smälta! Älskade ungar!!


2 kommentarer:

  1. Skönt att snön äntligen är borta igen:)

    Ni är jätte välkomna hit på en kaffe:) Kanske nåt nästa vecka? Tror inte att jag har några större planer någon utav dagarna då.

    SvaraRadera
  2. Men´nu var det tätt mellan inläggen ;)

    SvaraRadera