lördag 14 april 2012

Påskstädat badrum

Innan påsken så tog jag tag i övervåningen och städade igenom den totalt. Badrummet har ju fått agera förråd då vi flyttat in alla kartonger, allt skit och alla verktyg dit då vi lade golvet uppe. Och i övriga rum så var det ju sågspån och damm överallt efter att det sågats lister och dyligt. Så nu är det äntligen kliniskt där uppe och vi kan åter igen bada i ett mysigt badrum! Har ju faktiskt inte badat här sen jul!

Badrummet är ju långt ifrån klart men nu har jag ställt in lite provisoriska inredningsdetaljer så att det ska bli mer ombonat och mysigt så länge iaf!

Där ljustunnan och bordet står ska det sedan bli några slags soffmöbler. Och där krukan med grenarna i står ska det eventuellt sättas upp en skorstensfri kamin. Men allt är fortfarande "öppet" så jag kan hinnna ändra mnig många gånger igen! ;)

Spottarna i duschen är på plats.
(Kanske de var sist också, kommer inte ihåg...)

 Tänk vad lite ljus, blommor och inredningsdetaljer kan göra för ett rum!


2 kommentarer:

  1. Hej Marie! Jag har letat länge efter ett klinker/kakel att ha i mitt nya badrum. Efter att ha sett dina bilder på ditt badrum vill jag inte ha något annat än det. Fast brunmetallic. Har du något tips om var jag kan finna dom?? Tack på förhand! Mvh Maria

    SvaraRadera
  2. Hej Maria!
    Kaklet är verkligen skitsnyggt, kommer nog aldrig vilja byta ut det. Har fått många positiva kommentarer om det. Kaklet heter Antares och vi köpte det på Eurokakel här i Sundsvall, men tror även att GolvEttan har detta. Vet iof inte om du kommer från Sundsvall men annars är det nog bara att googla så hittar du!

    SvaraRadera