onsdag 16 maj 2012

När man fyndar sig till chock!

Ja dra mig baklänges vad vi har fyndat hörrni! Har ju liksom ett helt hus som ska fyllas och det kostar ju en del. Men så i fredags såg vi affären BOOM:s annons om lagerrensningen ute i Essvik med start klockan 10.00 i lördags. Så vi tänkte att, va faan vi ger det en chans, har ju ändå inget annat för oss. 10.15 var vi på plats. Och vi var inte ensamma...
Om jag säger så här. Gick fram till en svart soffa som såg skön ut. Kollade på prislappen. 300 kronor!! Alltså TREHUNDRA KRONOR! Ropade snabbt som attans på Patrick och beordrade honom att sätta ner sitt söta lilla arsle i soffan så ingen annan hann sno den av oss. Själv begav jag mig mot en anställt för att fråga hur man gick till väga om man ville köpa en soffa.
"Ta av prislappen och gå och betala så är den din." fick jag till svar. Vände mig om. Och där stog den andra soffan. 450 kronor. FYRAHUNDRAFEMTIO KRONOR!
"Faan Patrick, här är en till soffa för bara 450 kronor!"
"Va!? Ja men ta den också då!"
"Men behöver vi två?"
"Har ju ett helt hus att fylla! Annars kan vi väl ta nån till stugan på Alnö eller fjällen!"
"Ja va faen, är ju inga pengar." Och swosch så for prislappen av. Soffan var vår. Den också.

Men fattar ni. TVÅ soffor. En STOR ljuslykta. Fem olika mindre ljuslyktor. Två lyktstativ. 980 kronor.
NIOHUNDRAÅTTIO KRONOR betalade vi för ALLT! Fattar ni vad billigt! Ja att vi hamnade i chock över våra fynd är kanske inte så svårt att förstå...

Soffa numero uno. Samt de två lykthållarna och ljuslyktorna jag köpte till.

Soffa numero due. Inte sofforna vi skulle köpt om de hade varit till ordinarie pris. Men hey, vi snackar 750 riksdaler för två soffor! Patricks pikétröjor brukar kunna gå loss på 700 spänn. Nu la vi till en femtilapp och fick två soffor istället för en sketen liten pikétischa. Skev värld vi lever i ibland...

Älskar glaslyktorna! Tyvärr fanns de inte fler lykthållare kvar men får kanske komplettera med några till ordinarie pris. Känns svårt att få dem för 20 kronor styck nån annanstans bara! ;) 

Men hur mycket älskar man inte DENNA lyktan då! 30 cm bred och 70 cm hög.
Såg en exakt likadan på Lagerhaus, för över tusenlappen! Själv betalade jag 40 kronor för min. Dock är två glassidor trasig men de köper jag nya hos glasmästaren för en nätt liten slant.
40 kronor gott folk. Sinnes.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar