tisdag 19 juni 2012

Koskit och altanräcke.

Jepps, nu ska vi äntligen ta tag i altanräcket. På den vänstra sidan av huset, där altanen sträcker sig hela vägen, har vi ju ett stendike. För att ingen stackars sate ska ramla och slå sig fördärvad där, då personen till största sannolikhet är på fyllen, eller är ett litet barn för den delen, så ska vi ha ett räcke där.
Så igår var vi och inhandlade allt virke på Beijer. Förhoppningsvis har vi räknat rätt. Matte är inte min starka sida. Fråga min kollega Pierre. Han har jag nog lyckats chocka både en och tusen gånger med mina felberäkningar. Han är mattesnille, det inte jag. Jag kan baka pepparkakshus och tårtor verkar det som.
I alla fulla fall. Idag var jag på bygden och inhandlade färg till räcket.
Och hörrni ni, lova att handla mer av de lokala affärerna. Kanon att ha de nära, de är mer personliga och hjälpsamma och till min nya upptäckt, oftast inte alls dyrare!
Idag fick ja tillåmed slänga käft. Jag tyckte de hade dåliga kulörer. Han tyckte jag var petig. Påpekade att han faktiskt var en sån där säljarjä*el när han propagerade på den dyrare penseln. Han tyckte jag var lite bitter. Jag blev med dyrare, dock bättre, pensel och en färg jag är mer än nöjd med. Han gjorde en egen blandning med färg för att göra mig nöjd och gav mig över 300 i rabatt.
Förmodligen blev jag lurad, trots rabatten. Men vad gör det. Det var roligt att handla färg, personalen var trevlig och vi önskade varandra en bra dag. Matfors Färg is the shit! Lite nördigt sagt.

Sen var ja upp på Matfors Trädgård och handlade koskit. Eller gödsel. Borde ju kunna gå till vilken hage som helst här bredvid och plocka på mig. Men jag köpte säckar istället. Kändes fräschare liksom. Nu ska Mirahs två körsbärsträd planteras!

Blir ett svart räcke med liggande ribb. Men innan dess ska alla bräder grundmålas och sedan målas två gånger. Japp, på´t barra...


Gammal bild från december men det är på denna sida vi ska ha räcket alltså.

----------------------------------------

Och hörrni. När ni röstar, klicka på knappen "Alla" till vänster under bilden så att alla hjärtan förvinner. Då kan man utan problem klicka och rösta sedan. Annars verkar det vara en smärre omöjlighet just nu! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar