fredag 19 oktober 2012

Ledig fredag!

Första lediga fredagen idag. Har ju gått ner till 80 procent från oktober men vab och konferens har ställt till det så att jag inte haft nån riktig ledig fredag än. Förrän idag.
Så idag har jag och Mirah äntligen fått mysa heeela dagen lång! Det har blivit Birsta, snabbmatslunch, besök på Patricks jobb, besök hemma utav farmor och farfar som kom och grattade mig i efterskott och sedan avslutade vi kvällen med familjemys och kvällsbad på badhuset i Matfors. Och ännu trevligare blev det då även Jeanette och Therese med familjer kom samtidigt och badade! Fredagsbad är familjen Huvén/Berglunds nya grej!

Så här glad och galen blir man när man får en cheeseburgare från Donken.
Och som någon frågade, ja hon äter även gurkan. Mirah äter allt. Det finns en anledning varför de stora kinderna är där de är! ;)

Kände mig även wild and crazy idag och valde att dela vattenmugg med Mirah. På slutet kände jag ändå att ja ville ha liiite koll på hur många ubåtar ja slurpat i mig. Lyfte på locket med ett kisande öga och möts av detta! Inte en enda ubåt! Ibland händer det. Då man blir sådär extra stolt över sin dotter...

Barnbidraget brände vi fort på bland annat denna vinteroverall från Didrikson.
Inhandlad för 799 kronor på Handelshuset. Blev även ett par nya tights, en klänning och lite nya strumpor åt tösabita. Själv var jag duktig och handlade precis INGENTING trots att jag hade mina födelsedagspresentkort med mig. Man upphör aldrig att förvånas över sig själv!?

Förra lördagen fick vi följa med på ett spontant badkalas på badhuset i Matfors. Kom då på att Mirah inte har någon baddräkt. Panikringde till Katarina på Pysens kläder här i Matfors och frågade om de hade någon i Mirahs storlek och självklart hade hon det! Här ser ni en stolt Mirah mannekänga med sin nya baddräkt.
Här ser man även vart all mat tar vägen. Saltgurkan ligger nog i det vänstra låret på den övre valken. Morgongröten parkerade nog i magen och lunchen tog den högra armen och spred ut sig vid både bicepsen och vid handleden. Här gott folk finns det mycket kärlek att gosa in sig i och det är det absolut bästa som finns!! :D

3 kommentarer:

  1. Hej! Jag har följt din blogg under en tid och tycker den är underbar! Du ser ut att ha en helt fantastisk mysig familj. Kanon fint hus har ni också! Själv går jag och min man i första barnet-tankar. Förstår om det är en privat fråga men hoppas att du kan hjälpa mig och svara på en fråga: Hur visste du att det var dags för att ta steget och skaffa det första barnet, Hur vet man att man är redo? Jag är verkligen livrädd men har ändå viljan att skaffa familj så mycket. Jag och min man är i "rätt ålder", har fasta inkomster, vi är gifta och har nyligen byggt hus precis som ni. Så det är barn som saknas. Det som skrämmer mig är just graviditeten, jag är inte van vid sjukhus och har svårt att lämna ut mig till andra, har ingen vidare smärtgräns heller. Jag tror att jag kommer att bli en bra mamma då jag har mycket erfarenhet av barn och har länge velat bilda familj, det är en stor händelse i sitt liv. Hoppas du kan berätta och svara på min fråga då du känns som en klok och bra mamma.
    /Anna

    SvaraRadera
  2. Hej Anna!
    Vad roligt att höra att du gillar bloggen och roligt att höra att du tycker jag verkar vara en bra mamma. Det värmer!
    Men vilken svår fråga att svara på... Spontant skulle jag bara säga "Go for it"! Att få barn är det absolut bästa som hänt mig.
    Sen om man ska fundera på om man är redo eller inte så kommer man nog få fundera hela livet. Alltid är det något som talar emot. När vi fick reda på att vi väntade Mirah så var det jättespännande samtidigt som jag fick otrolig ångest över att behöva gå hem från jobbet, missa massa roliga saker och så vidare. Men när man väl fått sitt barn i famnen för första gången så är ingenting annat värt någonting. Vi sprang ofta på krogen innan Mirah kom men idag är det absolut INGET jag saknar. Nu vill man inget hellre än att vara hemma och mysa. Man omprioriterar så otroligt mycket efter att man fått barn men bara till det mer positiva.
    Men jag vet att det inte går att beskriva kärleken man känner för sitt barn för någon som inte har något. Jag var jätteoförstående innan och hade svårt att förstå att man hellre ville vara hemma med sina barn än att gå på världens fest. "Det är ju bara att lämna bort dom" tänkte jag då. Idag fattar ja inte dom som orkar eller vill festa hela tiden och tycker INTE om att lämna bort Mirah till barnvakter då jag känner att jag vill vara med henne under all min vakna tid.
    Sen det här med sjukhus och lämna ut sig själv. Jag HATAR sjukhus. Tål inte lukten, blir illamående och tycker alla patienter där är äckliga. Jag hatar offentliga utrymmen som omklädningsrum och duschrum och känner mig inte alls särskilt bekväm i att vara naken bland annat folk. Men vet du vad. Det sket jag fullständigt i när jag skulle föda Mirah. Jag slet av mig kläderna när jag kom in, brydde mig inte ett skit ifall jag var naken, eller när de skulle gräva i muttan och känna hur öppen jag var eller om jag skulle skita på mig av krystandet. Efter förlossningen käkade jag till och med maten de kom med, och tyckte det var det godaste jag ätit. (i normala fall kan jag inte äta en tugga då jag är på ett sjukhus). Fokus låg liksom på något annat.
    Och smärtan, jag har ALLTID varit livrädd för att föda barn. Men från den dagen jag fick reda på att jag var gravid så LÄNGTADE jag till förlossningen. Jätte konstigt. Men då vände allt och jag resonerade som så att ALLA föder ju barn och har alltid gjort så då såg jag mest fram emot att få veta hur det skulle kännas.

    Så summa sumarum så säger jag som sagt, Go for it!
    Att få barn är det absolut bästa man kan uppleva!!

    Hoppas jag hjälpt dig något i dina funderingar! :)

    Kram

    //Marie

    SvaraRadera
  3. Hej igen!
    Jag vill tacka dig för att du tog dig tid att svara. Snällt av dig att dela med dig av dina erfarenheter. Jag fortsätter att följa din blogg för att få fler toppentips på inredning och familjelivet också så klart.

    Varma hälsningar
    Anna

    SvaraRadera