torsdag 22 november 2012

Tidningskoma

Torsdagseftermiddag. Tidningsskickningsdag. Och jag befinner mig i en sorts paltkoma. Eller tidningskoma rättare sagt. Varje torsdag är det samma sak. Ibland värre, ibland mindre. Idag är det värre.
Annonser som aldrig ville bli godkända, annonsörer man inte fick tag på, sidor som skulle redigeras och korras in i det sista, pdf:er som jävlades på väg till tryckeriet, sidor som skulle godkännas hos tryckeriet och en klocka som tickade allt snabbare mot deadline. P.A.N.I.K.
Med en halvtimmes extra tidsfrist från tryckeriet kunde jag tillslut godkänna den sista sidan strax efter 12.00. Dock med hjärtat i halsgropen och jefligt svettiga armhålor. Phju!
Efter en lång lunch med nedvarvning så hamnar man nu automatiskt i koma. När man liksom slappnar av igen. Sjukt omöjligt att känna sig produktiv. Då känns det bra att ta tag i lite radioreklamsroddande som mer kräver skarpa öron än en skarp hjärna ;) Tuuur att det är helg ikväll både för mig å Patrick!!

Alla sidor grönade och godkända hos tryckeriet! För en som inte varit med om stressen inför tidningsskick och deadline har missat nått!
En gång hade vi en praktikant hos oss. Han fick vara med på en RIKTIG jävulspanikskickning. När sista sidan var godkänd tittade vi alla upp och fick se karlstackarn stå intrykt i ett hörn med en blick som såg ut som att han sett ett spöke. Dagen efter kom han och hämtade sina innetofflor sen såg vi aldrig röken av honom mer. Lillstackarn. :)

Och så slänger ja väl in en liten bild på hur lillgumman såg ut igårkväll när jag kom hem från jobbet.
Är svårt att låta bli att äta upp na! Och speciellt på morgonen när hon ligger och myser i sängen med en och hon kommer och gosar, tittar en i ögon och säger glatt "omojjon" (godmorgon) och sen fortsätter hon trycka gokinderna mot ansiktet mitt eller så smeker hon mina kinder med lillhanden. DÅ skulle jag kunna ligga kvar i sängen en hel evighet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar